Skip to main content
Jaar: 2017
Role: Product introductie
Salesfunnel:
bekend
geloofwaardig

Low budget productintroductie

Wij wensen meer omzet met een mini marketing budget. Geïmplementeerde oplossing; Selecteer complementaire producten. Test de belangstelling bij de bestaande klanten voordat je gaat investeren.

Gebruikelijk is dat men voordat een product aan het leverprogramma wordt toegevoegd, hard gewerkt wordt aan het verkrijgen van de expertise. Dan wordt er fiks geïnvesteerd in de voorraad en dan maar hopen dat het product aanslaat.

De kortste weg naar resultaat; Leverancier selecteren > specificaties en product beschrijvingen in Engelse taal en eigen huisstijl maken. Test nieuwe producten mbv een bulk e-mail naar de relaties. Resultaat; een tiental informatie aanvragen en wij zagen aan een toename van relevant websitebezoek en enkele kleine offertes en orders. Na herhalingen kwam er een grote offerteaanvraag die na zes maanden leidde tot een grote order. Resultaat; productintroductie geslaagd met minimaal en gespreid risico.

2018-07-31T13:13:54+00:00