Doelgroep

Wij werken nationaal en internationaal
voor marktleiders en marktvechters.

HBB is in 1989 opgericht door Liz Vedder en Hans Bodt. Er waren destijds genoeg consumenten en campagne bureaus. Er was destijds en er is nog steeds ruimte voor een bureau dat werkt voor b2b bedrijven en dienstverleners. Na ruim 15.000 projecten staat onze visie nog steeds.

Onze missie, de reden waarom wij met HBB Communicates in 1989 zijn begonnen is top kwaliteit (marketing) advies en markt bewerking instrumenten ontwikkelen. Samen met opdrachtgevers die marketing en communicatie strategisch inzetten. Wij willen vernieuwen.

Hoe wij onze missie waarmaken

In 1990 werd een beursstand voor een opdrachtgever betaald met de traffic. In 1994 integreerden wij dtp en lithografie in de studio. In 1995 introduceerden wij met inserts in vakbladen. In 1998 ontwierpen wij onze eerste webshop. Al in 1998 verzonden wij 100.000den e-mails per maand. In 2000 hadden wij innovatieve internet oplossingen. In 2002 kregen wij ROTA-erkenning. In 2007 werd de kwaliteit van grafisch ontwerp en communicatie versterkt met een methode om een organisatie-identiteit op een praktisch toepasbare manier te meten.

Tussen 2007 en 2016

ontwikkelden wij een design benchmark. In 2009 en 2010 werkten wij hard om start-ups te laten slagen. 2014 inrichten marketing automation oplossingen en bulk e-mailing engine. In 2015 maakten wij serieus werk van internationaal werken. Vanaf 2016 wordt veel onderzoek gedaan naar cognitie, lezen, begrijpen, herinneren, beïnvloeden. Dit gaf meer grip op communicatie en ontwerp. In 2017 werd websiteontwerp, UX en UI uitgebouwd.

In 2018

ontwikkelden wij de eerste reclamebureau webshop. 2019 werd een logische flow voor content productie en de productie van communicatie-items (COPE) verder uitgewerkt. In 2020 en 2021 werken wij hard aan nieuwe corporate designs. In 2022 gaan wij een workflow (COPE) oplossing voor b2b communicatie en social media realiseren. Wij noemen dit de marketing stroomlijn.