Gratis marketing advies

Soms zijn te veel marketing opties,
soms te weinig.

Goed marketing advies is soms gratis

Wij nodigen onszelf hierbij uit om uw bedrijf te helpen met een marketing uitdaging.

Gratis marketing advies

De volgende marketing advies fases zijn gratis:

  • Intake
  • Analyse marketing uitdaging
  • Marketing workshop
  • De probleemoplossing presentatie
  • Of probleemanalyse presentatie

Elke maand organiseren wij een, maximaal twee, gratis marketing workshop(s). Neem contact op met email en reserveer een workshop (exclusief voor uw organisatie). Gratis en geen verplichtingen, maar dat is nu wel duidelijk hoop ik. U kunt ook onderstaande formulier gebruiken.


Bij belangrijke keuzes is informatie over het terrein en de route belangrijk. Aan de bureaukant hebben wij de reis wellicht vaker gemaakt. Van die ervaring kunt u gebruikmaken.

Elke marketing situatie is nieuw

Onze visie is dat elke situatie nieuw is. Dat er wellicht marketing gereedschap ontwikkeld is dat bruikbaar is voor uw marketing situatie. U kunt verwachten dat de juiste vragen gesteld worden. De juiste vragen stellen helpt bij het zichtbaar maken van mogelijke oplossingen.

De kern vraag zoeken

Bij de voorbereiding van strategische keuzes heeft de ondernemer vaak te veel antwoorden. Met te weinig vagen. Houvast ontbreekt dan. Dan wordt een nieuw marketing terrein betreden. In deze situatie helpt nog meer analyse de zaak niet vooruit.

Marketing situatie; te veel informatie, te veel keuzes

Wellicht herkend is deze situatie; de onderneming heeft een kruispunt bereikt. Er moeten strategische marketing keuzes gemaakt worden. Er zijn veel opties. elk van de opties heeft fans. Bovendien is er het onzekere gevoel dat niet alle opties al helder in kaart zijn gebracht. Er zijn in deze situaties vaak te veel meningen en analyses, maar te weinig vragen. Te veel meningen, te weinig ideeën. In ons werk hebben wij vaak te maken met strategische keuze vragen. Aan de ene kant omdat ondernemers/ managers daar advies over vragen. Aan de andere kant omdat het ons werk is om de strategische keuze te effecturen in marketing communicatie en grafisch ontwerp. Daarvoor moeten keuzes gemaakt worden. Effectiviteit; zoals inzet marketing communicatiekanalen en communicatiemiddelen het meest effectief is. Impact; welke marketing communicatieboodschap heeft de meeste impact en hoe ziet deze boodschap er dan uit? Met andere woorden, bij de implementatie van een nieuwe strategie moeten wij de reden van de keuze begrijpen bij de ontwikkeling van effectieve communicatieoplossingen. Vaak zijn wij gesprekspartner bij de voorbereiding van deze keuzes. Daarvoor zijn er verschillende heel praktische workshop formats ontwikkeld en een agile marketing aanpak. Rapporten schrijven moet vermeden worden (argumentatie ter ondersteuning van marketingcommunicatie beslissingen en grafisch ontwerpkeuzes moet dan weer zo helder mogelijk zijn). Afhankelijk van de fase van de voorbereiding of keuze wordt de workshop opgezet. Kijk bij de workshop formats.

Herkenbare strategische marketing keuze

  • Er is een keuze gemaakt en die wordt nu uitgevoerd, er is echter twijfel
  • Er is een keuze gemaakt, maar er is twijfel of dit de juiste keuze is
  • Er zijn fanclubs met elk een eigen club oplossing
  • Maar is het probleem wel duidelijk?
  • Er zijn te veel keuzes om een beslissing te nemen

Elke situatie is uniek. Maar de zaak in kaart brengen zodat een doel en koers uitgestippeld kan worden is dan weer universeel. Kies een hoog punt en overzie het gebied. Daar helpt de marketing workshop bij. Het resultaat van de marketing workshop is wat wij de oplossingen presentatie noemen. Daarin wordt de vraag beantwoord; als wij voor deze oplossing kiezen, dan ziet de marketing oplossing er zo uit. De zichtbaar maken van een of meer marketing oplossingen maakt veel duidelijk. en geeft overzicht. Als gekozen wordt voor de ‘reality check workshop’ dan wordt de haalbaarheid zichtbaar gemaakt.

Marketing situatie; te weinig informatie

In andere marketing situaties ontbreekt de informatie. Zijn er geen analyses. Dan is de vraag wat de vraag is. Een workshop helpt het verduidelijken van de uitdaging. De eerste stap die genomen wordt om het nieuwe terrein in kaart te brengen. Dit leidt tot wat wij de probleemanalyse presentatie noemen. In deze presentatie wordt zichtbaar welke informatie ontbreekt. Welke overwegingen actueel zijn.

Marketing workshop formats

Wij hebben meerdere workshop formats, bijvoorbeeld kansen ontdekken, klankbord, reality check, oplossingen, marketing prioriteiten stellen en agile marketing. Deze workshops zijn heel effectief. Voorbeelden van marketing workshop ontwerpen:

  • Hoe verkoop ik mijn bedrijf? En is het handig om mijn bedrijf te verkopen?
  • Waarom zou ik dit bedrijf kopen?
  • Wat is de beste positionering voor deze nieuwe activiteit?
  • Wij hebben heel veel issues en dingen die niet goed gaan en geen geld om alles op te lossen. Wat nu?
  • Ik wil de omzet vervijfvoudigen
  • Hoe kan ik de omzet structureel laten groeien

De volgende stap

U kunt overwegen en een volgende stap zetten. U kunt direct contact opnemen of het formulier hierboven gebruiken. Onze eerste stap is een workshop opzetten op de maat van uw vraag. Wij doen dit overigens gratis.

Een selectie van de uitdagingen van de laatste maanden:

Selecteer een beter bulk e-mailer platform dat meer e-mails aflevert.

Zet een nieuw bedrijf neer in marketing, communicatie en graphic design en media inzet.

Graag een logo, huisstijl, website, introductie, communicatie items voor een holding.

Ik wil lokaal op zoekmachine positie 1 of 2 staan met de volgende twee keywords.

Graag een schetsvoorstel van een restyling oplossing voor 6 grotere huisstijlen.

Hoe gaan wij een verbeterde dadel schoonmaak machine promoten?

U kunt gebruik maken van onze ervaring. Deel een project, stel een vraag, laat de effectiviteit van een advertentie of website testen (gratis). →